Totaal aantal pageviews

donderdag 2 februari 2012

Borduurrol

Eén van mijn hobby's is borduren. Ik ben al een hele tijd bezig met een borduurrol. Ik noem het maar zo. Het moet toch een naam hebben.
Het is gebaseerd op de pronkrol. Dit is een oefenlap die meisjes vroeger op school moesten maken en ze dienden als proeve van bekwaamheid in handwerktechnieken. Ze bekwaamden zich in technieken als Hardanger, Holbein, Frivolité, Lapjes leren mazen, knoopsgaten maken, verstellen, etc.

Ik heb het bij mijn borduurrol gehouden bij kruissteken en een paar andere steken zoals de kussensteek, oogjes, halve kruissteek, blackwork etc. En soms expres kruissteken een kwartslag gedraaid voor een leuk effect
Ik ben 12 september 2010 begonnen en hopelijk is het binnenkort af. Ik ben nu bezig met de achterkant. Die wil ik ook mooi hebben.
Het is in totaal 95,7 lang en 16,2 cm breed. Wel een rare maat.

Borduurrol

Borduurrol

Borduurrol

Borduurrol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten